Retro-konzolZ

---MEN---

 
------------------------

>> Legyen ez a kezdõlapod <<

 

---SZMLL---

Induls: 2006-08-31
 

---BEJELENTKEZS---

Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

---RETRO-CHAT---

Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

---SZAVAZS---

Melyik a kedvenc 8-bites konzolod?

NES
Master System
PC-Engine
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

---SZAVAZS---

Szervezznk neten valamilyen jtkbl versenyt?

igen
ne
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

---SZAVAZS---

Az albbiak kzl melyik konzollal rendelkezel? Ha tbbel is akkor a kedvenced j

PlayStation
PlayStation 2
X-BOX
Game Boy Advance
Game Boy Micro
Nintendo DS
Nintendo 64
GameCube
egyik sincs
ms konzolom van
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

---LINKEK---

 

KONZOL TRTNELEM

Kvetkez 10 cikkElz 10 cikk

HAMAROSAN FOLYTATJUK

   
...

Dreamcast

megjelens: 1998 ----- gyrt: SEGA   
A Sega utols, igen rvid let prblkozsa a hardverpiaci rszeseds megtartsra. Ltvnyos induls, tartsnak ltsz siker, s nhny csodlatos jtk utn a mai napig rthetetlen okokbl egyszer csak nem tudtk folytatni a konzol gyrtst. A Sega lehangol bejelentse utn sokan elkezdtk eladni gpket, most meg mr azon vannak nhnyan, hogy visszaszerezzk... az ok egyszer: nincs mgegy ilyen konzol, amire ilyen hihetetlenl j jtkokat vlogattak ssze (kivve a foci programokat). Egyik legnagyobb jtka a Sonic Adventure 2, amire mi napi sokan vadsznak. Egybknt simn megllta volna a helyt a PS2 mellett, ha nem trtnik meg ez az rthetetlen katasztrfa. ##### Technikai adatok ##### cs: * CPU: Hitachi SH-4, 200MHz clock rate, 360 MIPS (millions of instructions per second), 1.4 GigaFLOPS (floating-point operations per second), 128-bit 3D calculations, 64-bit data bus, 800+ MBytes/second bus bandwidth * Graphics Core: NEC PowerVRSG, 3 million polygons/second peak rendering rate, Perspective-Correct Texture Mapping, Point, Bilinear, Trilinear and Anisotropic Mip-map filtering, Gouraud shading 32-bit z-buffer, Colored light sourcing, Full scene anti-aliasing Hardware-based Fog, Bump mapping, 24-bit color, Hardware-based texture compression, Shadow and Light volumes, Super sampling * Memory: 16 MB main RAM, 8 MB video RAM, 2 MB sound RAM * Resolution: 640x448. * Colors: 16.7 million * Sound: Yamaha Audio Core, 32-bit RISC CPU, DSP for real-time effects, 64 sound channels, ,Full 3D sound support, Hardware-based audio compression * Dreamcast Control Pad: Digital and analog directional controls, Dual analog triggers, Virtual Memory System data save unit * Expansion Options: Modem: 33.6kb per second transfer rate (56kb in U.S.) Upgradable * Operating System: Customized Microsoft Windows CE and Sega operating system * Media: GD-ROM (GigaByte Disk-ROM) Drive - Maximum speed 12X 1.2 GigaByte capacity * Console Dimensions: 7 7/16" X 7 11/16" X 3" , 190 mm (W) x 195 mm (H) x 78 mm (D) * Weight: 4.4 pounds, 2.0 kg * Release Date: November 20, 1998 (Japan), September 1999 (USA)

N64 (Nintendo 64)

megjelens: 1996 ----- gyrt: Nintendo   
A Nintendo klasszikus cartridge-okkal mkd gpe, amely mr 64-bites. Elnye a PS-el szemben, hogy a kazettk rvn nincs tltsi id, mint a CD-nl, de a 3D-s megjelentse a gpnek nem volt kpes arra, hogy vide minsg bejtszsokat tudjon lejtszani... ez persze a cartridge-os technolgia korltai miatt van, s ht az embereket jobban vonzotta a PS vide minsg megjelentse mint az, hogy nincs tltsi id. Ennek ellenre elg sok ideig volt a PS s az N64 fej-fej mellett, de a N64 veresgben kzrejtszott a programknlat gyenglse is. Kimagasl minsg programjainak ksznheten mai napig sok rajongja van. ##### Technikai adatok ##### * CPU: MIPS R4300i, 93.75MHz, 64-bit, 24KB L1, 125 MIPS, 250 MB/sec Bus * Graphics: SGI RCP, 62.5MHz, 100 MFLOPS, 150K Polygons/Sec, 32-bit Color, 500 MB/sec Bus * Sound: SGI RCP, 64 2D Voices, ADPCM, 500 MB/sec Bus * Data: 4MB (500 MB/s), Cartridge (32MB), Expansion 4MB RAM

PlayStation

megjelens: 1995 ----- gyrt: Sony   
s itt a j reg PS, amit asszem senkinek sem kell bemutatnom. A Sony brilins (sokak szerint erszakos) zletpolitikja, tkletes marketingje, az elfogadhat r s az iszonyatosan gazdag programvlasztk igazi sikersztorit csinlt ebbl a konzolbl. Hossz vek utn az els olyan konzol, amely vgre kifutotta az idelyt s nem tnt el id eltt. ##### Technikai adatok ##### * Analog Joystick * Controller * Memory Card * Link Cable * Mouse with Pad * RFU Adaptor * Multitap Unit * R3000A * 32 bit RISC processor * Clock- 33.8688MHz * Operating performance - 30 MIPS * Instruction Cache - 4 KB * Data Cache - 1 KB * BUS - 132 MB/sec. * Data Transfer Rate (DMA TO RAM) 150 KB/sec. (Normal) 300 KB/sec. (Double speed) * Maximum Capacity - 660 Megabytes * Features Audio CD play XA Interactive Audio * Control Pad Two control pad connectors Expandable with multitap connector * Backup RAM Two removable cards 128 KB Flash Memory OS support for File Save, Retrieve and Remove * Serial Port I/O Link Cable Connectivity * Main RAM: 2 Megabytes Video RAM: 1 Megabyte Sound RAM: 512 Kilobytes CD ROM buffer: 32 Kilobytes OS ROM: 512 Kilobytes * 24 Channels * 44.1KHz sample rate * PCM audio source * Digital effects include: Envelope Looping Digital Reverb * Load up to 512K of sampled waveforms Supports MIDI Instruments

Nomad

megjelens: 1995 ----- gyrt: SEGA   
A Sega a nagy kapkodsban, a Saturn megjelensvel kzel egy idben jelentette meg a Nomad-ot, sok Sega rajong szerint a ltez legjobb hordozhat konzolt. A gp lejtsza a MegaDrive kazettkat, TV-re is lehet ktni, de az elemek nem brjk addg, mint a GameBoy-nl. Sajnos tl drga volt!

VirtualBoy

megjelens: 1995 ----- gyrt: Nintendo   
A Nintendo mi napig legnagyobb buksaknt szmon tartott prblkozs. Megint azzal kellet szebeslni, hogy j az tlet, de rossz a kivitelezs. Ez a konzol a virtulis valsg lmnyt akarta megkzelteni...sikertelenl. A maroknyi tulajdonos szernit a "stereo 3D-s", szemveg-szer, vrs kijelzs kperny izgalmas ltvny, de fl ra utn kikszl az ember a rossz testtartstl!!! Programelltottsg = NULLA!!!

Saturn

megjelens: 1995 ----- gyrt: SEGA   
A Sega egy totlisan hibs dnts utn, alig 1 vvel a 32X utn piacra dobta a CD-s Saturn-t, kivgezve ezzel az eldt. A Saturn design-ja s elkpeszten minsgi rogramjai (Panzer Dragoon, Daytona USA) egy ideig letben tartottk ezt a misztikus gpet, de aztn egyik naprl a msikra megsznt ltezni... ##### Technikai adatok ##### * Two Hitachi SH2 32-bit RISC @ 28.6MHz * One Hitachi SH1 32-bit RISC * VDP 1 32-bit video display processor * VDP 2 32-bit video display processor * Saturn Control Unit (SCU) * Motorola 68EC000 sound processor * DSP sound processor * 2 Megabytes (16 megabits) RAM * 1.54 Megabytes (12 megabits) VRAM (Video RAM) * 540 Kilobytes (4 megabits) Audio RAM * 540 Kilobytes (4 megabits) CD-ROM Cache * VDP 1 32-bit video display processor * sprite, polygon, and geometry engine * dual 256KB frame buffers for rotation and scaling effects * Texture Mapping * Goraud Shading * 512KB cache for textures * VDP 2 32-bit background and scroll plane video display processor * 320 Kilobytes/Second Transfer Speed * background engine * 5 simulataneous scrolling backgrounds * 2 simultaneous rotating playfields * 200,000 Texture Mapped Polygons/Second * 500,000 Flat Shaded Polygons/Second * up to 60 frames per second animation * 24-bit true color graphics * 16. Million Available Colors * 320x224, 640x224, and 720x576 Resolution * Yamaha 24-bit Digital Signal Processor @ 22.6MHz * Motorola 68EC000 sound processor @ 11.3MHz * 32 PCM (Pulse Code Modulation) Channels * 8 FM (Frequency Modulation) Channels * 44.1 khz Sampling Rate * CD-ROM (2X) * Audio CD Compatible * CD+G Compatible * CD+EG Compatible * CD Single (8 cm CD) Compatible * Optional - Video CD, Photo CD, EBook, Digital Karaoke * Optional - 512KB Memory Cartridges for game save * High speed serial communications port * Internal 32-bit Expansion port * Internal Multi AV Port for optional Video CD (MPEG) adapter * Composite Video/Stereo (Standard) * NTSC RF (Optional) * S-Video Compatible (Optional) * RGB Compatible (Optional) * HDTV Compatible (Optional) * Analog Control Pad (x2)

32X (a MegaDrive/Genesis kiegsztje)

megjelens: 1994 ----- gyrt: SEGA   
Igazsg szernit a 32X nem klnll konzol, hanem egy, a MegaDrive/Genesis kazetta rszbe helyezhet tuning egysg, amelyet a GameGear buksa miatt hoztak ki, hogy 32-bites szintig hzzk fel a MegaDrive teljestmnyt. Az tlet nem volt rossz, csak kiss elkstek vele. Olyan kemny nevekkel jelentek meg r jtkok, mint pl. a DOOM 32. ##### Technikai adatok ##### # CPU: Dual Hitachi SH-2 RISC Processors @ 23 MHz each, 40MIPS. # Co-Processors: - Genesis 68000, and Z80 - Genesis 32X VDP # Graphics: - 32,768 simultaneous colours on screen - Genesis resolution - Overlaying over existing Genesis/SegaCD video - 50,000 texture-mapped polygons/sec - Texture mapping - Hardware scaling and rotation # Sound: - Stereo PCM chip - Audio mixing with Genesis sound - Additional 2 channels (8 Channels total, or 16 with SegaCD)

Jaguar

megjelens: 1993 (USA: dec.) ----- gyrt: Atari   
Az Atari (legyrtotta s forgalmazta: IBM) szokshoz hven elkpeszt technikai jtsokat tett a vilg els 64 bites(!) gpbe (valjban 232 bit) (ezidtjt a SNES s a MD uralkodtak!). Igaz, krdre lehet vonni a gp 64 bites mivoltt, mert az 5db 3 chip-es processzor kzl 3db Motorola 68000-es processzor, amely csak 16-bites. De termszetesen a kt msik proci az 32 bites, s a BUS gy 64-biten futott. Sokak szerint ez a gp megllta volna a helyt a PlayStation s a Dreamcast mellett (szerintem is). Sajnos sem jtkot, sem gpet nem tudtak eleget idben gyrtani. Szegny Atari-nak ez volt az utols konzolja, amit gyrtott. Remlem egyszer megint lesz v.mi j s forradalmi, ami majd arra kszteti ket, hogy jra konzolt csinljanak.

3DO

megjelens: 1993 ----- gyrt: Panasonic   
Nagy lendlettel kezd, kellemes technikai adottsgokkal br gp, amely gyenge jtkfelhozatala ellenre majdnem ott volt a legjobbak kztt. De 2 ves korban a PlayStation a sllyesztbe kldte :(

Kvetkez 10 cikkElz 10 cikk

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG