Dreamcast |
megjelens: 1998 ----- gyrt: SEGA |
|
A Sega utols, igen rvid let prblkozsa a hardverpiaci rszeseds megtartsra. Ltvnyos induls, tartsnak ltsz siker, s nhny csodlatos jtk utn a mai napig rthetetlen okokbl egyszer csak nem tudtk folytatni a konzol gyrtst. A Sega lehangol bejelentse utn sokan elkezdtk eladni gpket, most meg mr azon vannak nhnyan, hogy visszaszerezzk... az ok egyszer: nincs mgegy ilyen konzol, amire ilyen hihetetlenl j jtkokat vlogattak ssze (kivve a foci programokat). Egyik legnagyobb jtka a Sonic Adventure 2, amire mi napi sokan vadsznak. Egybknt simn megllta volna a helyt a PS2 mellett, ha nem trtnik meg ez az rthetetlen katasztrfa.
##### Technikai adatok #####
cs:
* CPU: Hitachi SH-4, 200MHz clock rate, 360 MIPS (millions of instructions per second), 1.4 GigaFLOPS (floating-point operations per second), 128-bit 3D calculations, 64-bit data bus, 800+ MBytes/second bus bandwidth
* Graphics Core: NEC PowerVRSG, 3 million polygons/second peak rendering rate, Perspective-Correct Texture Mapping, Point, Bilinear, Trilinear and Anisotropic Mip-map filtering, Gouraud shading 32-bit z-buffer, Colored light sourcing, Full scene anti-aliasing
Hardware-based Fog, Bump mapping, 24-bit color, Hardware-based texture compression, Shadow and Light volumes, Super sampling
* Memory: 16 MB main RAM, 8 MB video RAM, 2 MB sound RAM
* Resolution: 640x448.
* Colors: 16.7 million
* Sound: Yamaha Audio Core, 32-bit RISC CPU, DSP for real-time effects, 64 sound channels, ,Full 3D sound support, Hardware-based audio compression
* Dreamcast Control Pad: Digital and analog directional controls, Dual analog triggers, Virtual Memory System data save unit
* Expansion Options: Modem: 33.6kb per second transfer rate (56kb in U.S.) Upgradable
* Operating System: Customized Microsoft Windows CE and Sega operating system
* Media: GD-ROM (GigaByte Disk-ROM) Drive - Maximum speed 12X 1.2 GigaByte capacity
* Console Dimensions: 7 7/16" X 7 11/16" X 3" , 190 mm (W) x 195 mm (H) x 78 mm (D)
* Weight: 4.4 pounds, 2.0 kg
* Release Date: November 20, 1998 (Japan), September 1999 (USA)
|
N64 (Nintendo 64) |
megjelens: 1996 ----- gyrt: Nintendo |
|
A Nintendo klasszikus cartridge-okkal mkd gpe, amely mr 64-bites. Elnye a PS-el szemben, hogy a kazettk rvn nincs tltsi id, mint a CD-nl, de a 3D-s megjelentse a gpnek nem volt kpes arra, hogy vide minsg bejtszsokat tudjon lejtszani... ez persze a cartridge-os technolgia korltai miatt van, s ht az embereket jobban vonzotta a PS vide minsg megjelentse mint az, hogy nincs tltsi id. Ennek ellenre elg sok ideig volt a PS s az N64 fej-fej mellett, de a N64 veresgben kzrejtszott a programknlat gyenglse is. Kimagasl minsg programjainak ksznheten mai napig sok rajongja van.
##### Technikai adatok #####
* CPU: MIPS R4300i, 93.75MHz, 64-bit, 24KB L1, 125 MIPS, 250 MB/sec Bus
* Graphics: SGI RCP, 62.5MHz, 100 MFLOPS, 150K Polygons/Sec, 32-bit Color, 500 MB/sec Bus
* Sound: SGI RCP, 64 2D Voices, ADPCM, 500 MB/sec Bus
* Data: 4MB (500 MB/s), Cartridge (32MB), Expansion 4MB RAM
|
PlayStation |
megjelens: 1995 ----- gyrt: Sony |
|
s itt a j reg PS, amit asszem senkinek sem kell bemutatnom. A Sony brilins (sokak szerint erszakos) zletpolitikja, tkletes marketingje, az elfogadhat r s az iszonyatosan gazdag programvlasztk igazi sikersztorit csinlt ebbl a konzolbl. Hossz vek utn az els olyan konzol, amely vgre kifutotta az idelyt s nem tnt el id eltt.
##### Technikai adatok #####
* Analog Joystick
* Controller
* Memory Card
* Link Cable
* Mouse with Pad
* RFU Adaptor
* Multitap Unit
* R3000A
* 32 bit RISC processor
* Clock- 33.8688MHz
* Operating performance - 30 MIPS
* Instruction Cache - 4 KB
* Data Cache - 1 KB
* BUS - 132 MB/sec.
* Data Transfer Rate (DMA TO RAM) 150 KB/sec. (Normal) 300 KB/sec. (Double speed)
* Maximum Capacity - 660 Megabytes
* Features Audio CD play XA Interactive Audio
* Control Pad Two control pad connectors Expandable with multitap connector
* Backup RAM Two removable cards 128 KB Flash Memory OS support for File Save, Retrieve and Remove
* Serial Port I/O Link Cable Connectivity
* Main RAM: 2 Megabytes Video RAM: 1 Megabyte Sound RAM: 512 Kilobytes CD ROM buffer: 32 Kilobytes OS ROM: 512 Kilobytes
* 24 Channels
* 44.1KHz sample rate
* PCM audio source
* Digital effects include: Envelope Looping Digital Reverb
* Load up to 512K of sampled waveforms Supports MIDI Instruments
|
Nomad |
megjelens: 1995 ----- gyrt: SEGA |
|
A Sega a nagy kapkodsban, a Saturn megjelensvel kzel egy idben jelentette meg a Nomad-ot, sok Sega rajong szerint a ltez legjobb hordozhat konzolt. A gp lejtsza a MegaDrive kazettkat, TV-re is lehet ktni, de az elemek nem brjk addg, mint a GameBoy-nl. Sajnos tl drga volt! |
VirtualBoy |
megjelens: 1995 ----- gyrt: Nintendo |
|
A Nintendo mi napig legnagyobb buksaknt szmon tartott prblkozs. Megint azzal kellet szebeslni, hogy j az tlet, de rossz a kivitelezs. Ez a konzol a virtulis valsg lmnyt akarta megkzelteni...sikertelenl. A maroknyi tulajdonos szernit a "stereo 3D-s", szemveg-szer, vrs kijelzs kperny izgalmas ltvny, de fl ra utn kikszl az ember a rossz testtartstl!!! Programelltottsg = NULLA!!! |
Saturn |
megjelens: 1995 ----- gyrt: SEGA |
|
A Sega egy totlisan hibs dnts utn, alig 1 vvel a 32X utn piacra dobta a CD-s Saturn-t, kivgezve ezzel az eldt. A Saturn design-ja s elkpeszten minsgi rogramjai (Panzer Dragoon, Daytona USA) egy ideig letben tartottk ezt a misztikus gpet, de aztn egyik naprl a msikra megsznt ltezni...
##### Technikai adatok #####
* Two Hitachi SH2 32-bit RISC @ 28.6MHz
* One Hitachi SH1 32-bit RISC
* VDP 1 32-bit video display processor
* VDP 2 32-bit video display processor
* Saturn Control Unit (SCU)
* Motorola 68EC000 sound processor
* DSP sound processor
* 2 Megabytes (16 megabits) RAM
* 1.54 Megabytes (12 megabits) VRAM (Video RAM)
* 540 Kilobytes (4 megabits) Audio RAM
* 540 Kilobytes (4 megabits) CD-ROM Cache
* VDP 1 32-bit video display processor
* sprite, polygon, and geometry engine
* dual 256KB frame buffers for rotation and scaling effects
* Texture Mapping
* Goraud Shading
* 512KB cache for textures
* VDP 2 32-bit background and scroll plane video display processor
* 320 Kilobytes/Second Transfer Speed
* background engine
* 5 simulataneous scrolling backgrounds
* 2 simultaneous rotating playfields
* 200,000 Texture Mapped Polygons/Second
* 500,000 Flat Shaded Polygons/Second
* up to 60 frames per second animation
* 24-bit true color graphics
* 16. Million Available Colors
* 320x224, 640x224, and 720x576 Resolution
* Yamaha 24-bit Digital Signal Processor @ 22.6MHz
* Motorola 68EC000 sound processor @ 11.3MHz
* 32 PCM (Pulse Code Modulation) Channels
* 8 FM (Frequency Modulation) Channels
* 44.1 khz Sampling Rate
* CD-ROM (2X)
* Audio CD Compatible
* CD+G Compatible
* CD+EG Compatible
* CD Single (8 cm CD) Compatible
* Optional - Video CD, Photo CD, EBook, Digital Karaoke
* Optional - 512KB Memory Cartridges for game save
* High speed serial communications port
* Internal 32-bit Expansion port
* Internal Multi AV Port for optional Video CD (MPEG) adapter
* Composite Video/Stereo (Standard)
* NTSC RF (Optional)
* S-Video Compatible (Optional)
* RGB Compatible (Optional)
* HDTV Compatible (Optional)
* Analog Control Pad (x2)
|
32X (a MegaDrive/Genesis kiegsztje) |
megjelens: 1994 ----- gyrt: SEGA |
|
Igazsg szernit a 32X nem klnll konzol, hanem egy, a MegaDrive/Genesis kazetta rszbe helyezhet tuning egysg, amelyet a GameGear buksa miatt hoztak ki, hogy 32-bites szintig hzzk fel a MegaDrive teljestmnyt. Az tlet nem volt rossz, csak kiss elkstek vele. Olyan kemny nevekkel jelentek meg r jtkok, mint pl. a DOOM 32.
##### Technikai adatok #####
# CPU: Dual Hitachi SH-2 RISC Processors @ 23 MHz each, 40MIPS.
# Co-Processors:
- Genesis 68000, and Z80
- Genesis 32X VDP
# Graphics:
- 32,768 simultaneous colours on screen
- Genesis resolution
- Overlaying over existing Genesis/SegaCD video
- 50,000 texture-mapped polygons/sec
- Texture mapping
- Hardware scaling and rotation
# Sound:
- Stereo PCM chip
- Audio mixing with Genesis sound
- Additional 2 channels (8 Channels total, or 16 with SegaCD) |
Jaguar |
megjelens: 1993 (USA: dec.) ----- gyrt: Atari |
|
Az Atari (legyrtotta s forgalmazta: IBM) szokshoz hven elkpeszt technikai jtsokat tett a vilg els 64 bites(!) gpbe (valjban 232 bit) (ezidtjt a SNES s a MD uralkodtak!). Igaz, krdre lehet vonni a gp 64 bites mivoltt, mert az 5db 3 chip-es processzor kzl 3db Motorola 68000-es processzor, amely csak 16-bites. De termszetesen a kt msik proci az 32 bites, s a BUS gy 64-biten futott. Sokak szerint ez a gp megllta volna a helyt a PlayStation s a Dreamcast mellett (szerintem is). Sajnos sem jtkot, sem gpet nem tudtak eleget idben gyrtani. Szegny Atari-nak ez volt az utols konzolja, amit gyrtott. Remlem egyszer megint lesz v.mi j s forradalmi, ami majd arra kszteti ket, hogy jra konzolt csinljanak. |
3DO |
megjelens: 1993 ----- gyrt: Panasonic |
|
Nagy lendlettel kezd, kellemes technikai adottsgokkal br gp, amely gyenge jtkfelhozatala ellenre majdnem ott volt a legjobbak kztt. De 2 ves korban a PlayStation a sllyesztbe kldte :( |
|